środa, 27 sierpnia 2014

Zdrowe zamienniki


W dzisiejszych czasach trudno znaleźć chwilę dla samego siebie. Coraz częściej kiedy chcemy zrzucić zbędne kilogramy myślimy, że przyrządzanie zdrowych posiłków może być bardzo czasochłonne i sięgamy po drastyczne diety. Nic bardziej mylnego! Musimy po prostu mieć się cały czas na baczności.  Bardzo ważne jest wiedzieć czym możemy zastąpić porcję ciasta, lodów czy fast foodów, aby zmniejszyć naszą ochotę do tego typu jedzenia.
Właśnie dziś chciałabym przedstawić wam moją listę zamienników, którą wprowadziłam do mojej diety i nie mam już problemów z nagłymi niezdrowymi zachciankami, bo wiem czym je mogę zastąpić (:

ZAMIENNIKI

  • białe pieczywo (150kcl) -> razowe pieczywo (96kcl)
  • masło (748kcl) -> twarożek (170kcl)
  • śmietana (291kcl) -> jogurt naturalny (60kcl)
  • majonez (732kcl) -> sos jogurtowy (168kcl)
  • słodycze, ciasto (385kcl) -> galaretka, owoce (60kcl)
  • lody śmietankowe (135kcl) -> sorbet (76kcl)
  • parówki (347kcl) -> chuda wędlina (41kcl)
  • wieprzowina (174kcl) -> drób (109kcl) 
Ponadto warto sprawdzać wartości odżywcze produktów na opakowaniach kiedy mamy zamiar je kupić. Bo często zwykły sok marchwiowy kryje w sobie więcej cukru niż przecieru z marchwi (:

3 komentarze:

  1. dawno temu zrobiłam tak samo, w sumie podobnie - wieprzowinę tylko ograniczyłam. i dalej nie wiem co z margaryną. niektórzy powiadają, że lepsza niż masło, a inni że gorsza :(
    krysiastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety margaryna tak samo jak masło powinna być zastępowana zdrowszymi zamiennikami. Jeżeli chodzi o smarowanie pieczywa to zastępujemy twarożkiem, a jeśli chodzi o dodawanie jako tłuszcz to margarynę możemy zastąpić oliwą z oliwek, olejem rzepakowym lub olejem kokosowym ( zależne od tego co chcemy przygotować )
      Pozdrawiam! (:

      Usuń
  2. http://sportmakerblog.blogspot.com/2014/08/zdrowe-zamienniki.htm
    http://talka6.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń